Friday 5 December 2014

HEALING CRISIS???!?

Salam..
Ni nak kongsi ni..
Ada member ni mengadu dok kata makan Shaklee ni buat badan dia makin sakit..pening kepala.keluar gatal2 merah..jerawat banyak keluar..
.
.
.
.
Haaaa..acaner tu??
.
.
.
Tolong jangan stop ye..
Jika anda ada simptom seperti yang disebut di atas, anda ini mungkin healing crisis ataupun dalam bahasa malaysia, krisis penyembuhan.
Apa menda lak healing crisis ni???


Healing crisis ataupun krisis penyembuhan adalah kesan yang biasa berlaku kepada yang baru mula mengambil makanan tambahan untuk menaikkan kualiti kesihatan diri.
Tempoh ni untuk membersih dan membina semula sel-sel badan yang telah rosak akibat radikal bebas. Ianya juga bertindak menyingkirkan toksin yang lama terkumpul dalam badan. 
Semasa proses penyingkiran toksin, badan anda akan mengalami tanda atau simptom yang membuatkan rasa tidak selesa..


Jadi, HEALING CRISIS sebenarnya adalah satu petanda yang baik.. ia menunjukkan rawatan ataupun supplement yang diambil benar-benar berkesan.
Ada sesetengah kita yang akan mengalami simptom-simptom ini seawal sehari dua selepas memulakan pemakanan supplement/vitamin.. ada juga yang mengalaminya selepas 2-3 bulan pengambilan supplement/vitamin.. bergantung..

Pendek kata, anda tak perlu risau sebenarnya jika anda alami salah satu daripada simptom healing crisis seperti di atas selepas mengambil apa-apa supplement daripada SHAKLEE.. kerana semua supplement  SHAKLEE ni adalah berasaskan bahan semulajadi.

Berikut adalah langkah yang boleh anda ambil untuk mengurangkan simptom healing crisis:

>>Anda WAJIB minum air yang banyak -- air masak/air kosong ye..bukan air manis..hehe
>>Cuba untuk berehat dan bertenang
>>Bersabar Berdoa agar dipermudahkan 

Insya-Allah, healing crisis tidak berpanjangan. Setelah semua toksin dikeluarkan dari sel-sel tubuh kita, ia akan mula 'memperbaiki'nya. Hasilnya tubuh kita akan terasa lebih sihat, bertenaga, ceria dan cantik! 


Haaa...jom siapa yang nak sihat boleh contact yati yek..jgn malu2..hihi..
Yati 013 361 9689
(^-^)

No comments:

Post a Comment