Sunday 19 October 2014

NAK MAKAN..Nyum3

Haiiiiiiiiiiii..
Nak cerita pasal tempat makan/ restoran kegemaran yang saya selalu pergi susahlah, sebab saya sendiri pon bukan jenis kaki keluar..Memang takde tempat special untuk makan..Cuma kalau teringin ke satu restoran saya buka pintu kereta start kereta tekan minyak..JALANNN..Haha...Lenkali lah kalau saya da jumpa tempat yang memang best saya mesti cerita punyerlah okeyhhh?
    OK..Nak dijadikan ceritalah, hari ni keluar date dengan tuan puteri Ainul..
         Memang niat nak g jejalan ngan budak kecik ni..takde jejalan mana pon..setakat jalan ke pusat beli belah je..Budak-budak, asalkan jalan bersama-sama dengan mak ayah memang happy.. tu pon da cukup untuk budak kecik ni..Syukur dia jenis tak meminta..harap-harap kekal lah bukan jenis meminta..he2..
      Yelah..hari isnin hingga Jumaat mak ayah dok busy memanjang..Keluar rumah pergi kerja awal pagi..balik pulak matahari da tak nampak......
       Tu belum kira mama dia keja malam lah..kerja hujung minggu..siaannn..Dah puas jalan-jalan, da penat bawak dia makan..
         Memandangkan die suka makan salad, sandwich, atau roti-roti, jadik mama bawak lah pergi Subway...(sebenarnya mak ke anak yang nak?) haha..okeyhla..memang mama die yang teringin nak makan..lama nooo da tak makan..rasa macam mengidam pulakkk..kui3x


         Biarpun selera mama dia, tapi ini budak boleh je kongsi makan..Besttt keluar dengan kawan baik saya ni..boleh kongsi makan..setakat pedas-pedas sikit tu die tak heran..dia makan je..Tapi, siapa anak lelaki yang nak berkenalan ataupun nak ajak keluar tu meh tanya mama dia ni dulu..hehe
.
         
         Yang saya suka tentang Subway ni, nak order senang, nak pilih ramuan die simple giler..tak silap ada 4 steps kot..Dari pilih roti sehinggalah pilih mak segala salad dan sos-sos..Macam saya saya suka minta letak banyak-banyak salad..zaitun..tomato..perghh Fresh giler rasenya bila gigit tu..


       Nih nak bagitahu kat sesiapa yang baru pertama kali pergi, senang je bagi korang atau pon sekawan remaja yang nak sangat- sangat-sangat makan menda alah Subway ni..tapi malu-malu nak order sebab pikir Subway ni kerlasss sangat ala-ala taraf untuk omputih je..Takut tersilap order..malu kalau tersalah cakap, nanti orang beratur belakang ko kutuk ko.. haha..Relaks..korang just masuk dalam tu buat muka poyo, baca pada cermiin kat kaunter tu..akan ada tulisan STEP 1, STEP 2, sehinggalah habis proses pemilihan..yang akhir tu korang bayar lah..haha..Simple..Janji jangan gelabah sudaaah..Lagi satu yang bestnyerr, siap ada tulis Nutrition Informatian kira kalori tu..so senang korang buat kiraan anggaran kalori yang korang bakal ambil..depan tu ha..korang baca lah yekkk..



Dah makan banyak balik rumah makan supplement pulak..sekat lemak2 tersimpan dalam badan,membuang pon best..memang debooomm..haha..



No comments:

Post a Comment