Sunday 19 October 2014

HUJUNG MINGGU, HARI UNTUK FAMILY..YEAAHHH!!

Setiap kali hujung minggu apa yang korang buat ye?
Keluar rumah, pergi jalan-jalan? 
Lepak dengan kawan-kawan?
window shopping?
Shopping? 
Tengok wayang?
Karaoke?
Hehe..Dulu saya da rasa semua tu..tapi bila da bekerja, yang kerjanya tak menentu, tambahan pulak da ada family sendiri, ada anak..Masa jadi semakin berharga, da xde rase nak buat tu semua..Betol lah orang kata masa tu emas..betol kan??
          Bila dapat cuti, rasa macam nak spend sepenuhnya waktu tu untuk suami dan anak..time tu jugaklah kita settlekan apa yang tersadai kat dalam rumah...Contoh paling famous...Rasanya ramai orang yang da berkeluarga, yang bekerja, keluarga pagi-pagi buta, balik tengah malam, ada masalah lipat kain baju..kain baju yang menimbun..kadang-kadang 3 hari sekali baru lipat.....
         Tu tak kira lagi sapu sampah, mop lantai, basuh tandas, sental mangkuk tandas, basuh baju yang dok menimbun berhari xcuci..Haha macam terkena pada batang hidung sendiri je..kui3.Hujung-hujung minggu ni lah saya, suami dengan anak spend time together-gether..hihi...List yang selalu dibuat pada hujung minggu atau waktu cuti..(^-^)
-Gaduh dengan Ainul..gurau2..
-Keluar/ jalan2 cari makan dengan Ainul
-Kemas rumah dengan Ainul
-Kemas stok Shaklee
-Masak sama suami
-Lipat baju-baju
-Jalan-jalanke rumah keluarga
-Main fesyen-fesyen dengan Ainul, lenkali saya cerita...hihi
-Layan Ainul main, melukis, baca..
Pendek kata, hari sabtu ahad ni waktu saya jadi surirumah..Walaupun penat tapi saya seronok..Hidup bekeluarga memang penat..tapi besttt..
         Penat??mestilah penat..Tapi..syukur saya amalkan makan supplement Shaklee..mesti lah nak kena cergas..taknak lah lemau-lemau kan..Saya pengedar Shaklee dan juga pengguna Shaklee..kira macam testimoni sendiri lah ni..huhu..Kalau nak tahu, anak saya ni pon pengguna Shaklee..dah kalau die aktif sesorang xbest lah kan..mesti lah mak die kena double aktif n cergas dari die..kui3

         Saya memang suka rakam gambar bila sama-sama dengan Ainul..Selfie orang kata.Korang tengok gambar-gambar ni dapat boleh tengok betapa happynya kami bersama..Gambar- gambar ni boleh disimpan jadi kenangan..Mama and Ainul..



No comments:

Post a Comment